tlife: Τελικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις βιταμίνη C και ρετινόλη το καλοκαίρι;

bovary.gr: MUSCLETONE: Η μη επεμβατική θεραπεία που διαμορφώνει το περίγραμμα του σώματος
May 28, 2021
tlife: Ροδόχρους νόσος: τι είναι και γιατί είναι πιθανό να την εμφανίσεις μετά τα 30
June 9, 2021

tlife: Τελικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις βιταμίνη C και ρετινόλη το καλοκαίρι;

Λατρεύουμε το skincare και μέσα από αυτήν εδώ τη στήλη φροντίζουμε να σε τροφοδοτούμε με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες κάθε φορά και να σου δείχνουμε τον σωστό δρόμο. Ως skincare addicts, λοιπόν, οφείλουμε να σου δώσουμε την σωστή απάντηση για μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που φτάνει στο mail μας αυτό το διάστημα: “Μπορώ να χρησιμοποιώ βιταμίνη C το καλοκαίρι;” ή “Με τι να αντικαταστήσω τη ρετινόλη τους καλοκαιρινούς μήνες;”.

Ρωτήσαμε έναν από τους πιο αγαπημένους μας δερματολόγους και συνεργάτες του TLIFE γι’αυτό, τον Στέλιο Αγγελίδη, ο οποίος μας έδωσε τεκμηριωμένη απάντηση και επιβεβαίωσε αυτό που υποψιαζόμασταν: η διακοπή των αντιοξειδωτικών δραστικών συστατικών το καλοκαίρι είναι ένας από τους μεγαλύτερους μύθους! Γιατί, όμως, χρειάζεσαι τώρα τη βιταμίνη C περισσότερο από ποτέ; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή!

Τι είναι οι ελεύθερες ρίζες;

“Τα κύτταρα με τα οποία γεννιόμαστε μεγαλώνουν και πεθαίνουν κατά την διάρκεια της ζωής μας, χρησιμοποιώντας το οξυγόνο για να παράξουν ενέργεια. Τα απόβλητα από αυτή τη διαδικασία είναι οι ελεύθερες ρίζες”, μου εξηγεί ο δερματολόγος Στέλιος Αγγελίδης, επιστρατεύοντας κάποιον από τους επιτυχημένους του παραλληλισμούς για να το κάνω εικόνα: “Είναι σαν να έχεις κάνει μπάρμπεκιου και να έχουν μείνει στάχτες. Χρησιμοποίησαμε την φωτιά, ψήσαμε το κρέας μας, το φάγαμε και από όλη αυτή τη διαδικασία έχει μείνει η στάχτη. Η στάχτη είναι οι ελεύθερες ρίζες, δηλαδή είναι το υποπροϊόν από αυτή την ενέργεια”. Άρα, οι ελεύθερες ρίζες είναι ένας όρος που περιγράφει τα κατεστραμμένα κύτταρα που είναι προβληματικά και αποτελούν καταστροφή για την υγεία. Λέγονται ελεύθερες αυτές οι ρίζες γιατί δεν έχουν σημαντικό μόριο και προσπαθούν να κλέψουν αυτό το μόριο από άλλα κύτταρα, το οξυγόνο από τα άλλα. Όταν οι ελεύθερες ρίζες επιτίθενται δεν σκοτώνουν τα άλλα κύτταρα για να πάρουν το μόριο που τους λείπει αλλά βλάπτουν και καταστρέφουν το DNA δημιουργώντας γόνιμο έδαφος για διάφορες παθήσεις. Το πρόβλημα δεν είναι δηλαδή ότι η ελεύθερη ρίζα ζημιώνει ένα μόνο κύτταρο, ότι δηλαδή παίρνει το οξυγόνο από ένα υγιές κύτταρο, αλλά κάνει μια αλυσιδωτή αντίδραση άρα, μιλάμε για οξείδωση όλου του συστήματος που προσβάλει.

Τι σημαίνει οξειδωτικό στρες;

Λατρεύουμε το skincare και μέσα από αυτήν εδώ τη στήλη φροντίζουμε να σε τροφοδοτούμε με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες κάθε φορά και να σου δείχνουμε τον σωστό δρόμο. Ως skincare addicts, λοιπόν, οφείλουμε να σου δώσουμε την σωστή απάντηση για μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που φτάνει στο mail μας αυτό το διάστημα: “Μπορώ να χρησιμοποιώ βιταμίνη C το καλοκαίρι;” ή “Με τι να αντικαταστήσω τη ρετινόλη τους καλοκαιρινούς μήνες;”.

Ρωτήσαμε έναν από τους πιο αγαπημένους μας δερματολόγους και συνεργάτες του TLIFE γι’αυτό, τον Στέλιο Αγγελίδη, ο οποίος μας έδωσε τεκμηριωμένη απάντηση και επιβεβαίωσε αυτό που υποψιαζόμασταν: η διακοπή των αντιοξειδωτικών δραστικών συστατικών το καλοκαίρι είναι ένας από τους μεγαλύτερους μύθους! Γιατί, όμως, χρειάζεσαι τώρα τη βιταμίνη C περισσότερο από ποτέ; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή!

Για να συνεχίσουμε τον παραπάνω παραλληλισμό, οξείδωση είναι εκείνη η κατάσταση κατά την οποία οι στάχτες είναι περισσότερες από αυτό που μπορεί να αποβάλει το σύστημά μας!

Το καλοκαίρι χρειάζεσαι τα αντιοξειδωτικά περισσότερο από κάθε άλλη φορά!

Κάτι που πρέπει να τονιστεί είναι ότι οι ελεύθερες ρίζες δημιουργούνται από το σώμα μας και δεν είναι κάτι που παίρνεις απευθείας από το εξωτερικό περιβάλλον. Εσύ παίρνεις ρύπανση, παίρνεις διοξείδιο του άνθρακα, δεν παίρνεις οξυγόνο, “μπουκώνει” το σύστημα και δημιουργούνται ελεύθερες ρίζες. Δεν είναι κάτι υπαρκτό από πριν που το “κολλάμε”! Είναι κάτι που δημιουργείται! Επίσης, έχουμε τον ήλιο ο οποίος “μπαίνει μέσα”, δημιουργείται οξειδωτικό στρες και παράγονται ελεύθερες ρίζες. Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα από τις βλαβερές συνέπειες των ελευθέρων ριζών και με δεδομένο ότι τώρα το καλοκαίρι εκτιθέμεθα περισσότερο στον ήλιο τα έχουμε ακόμη περισσότερη ανάγκη!

Αντιοξειδωτικά: ποια είναι τα πιο… διάσημα

Τα διάφορα αντιοξειδωτικά λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο: Κάποια εμποδίζουν την εμφάνιση των ελευθέρων ριζών, άλλα εμποδίζουν την εμφάνιση αυτής της αντίδρασης (οι ελεύθερες ρίζες αφού καταστρέψουν ένα κύτταρο να σταματήσουν και να μην καταστρέψουν και τα υπόλοιπα κύτταρα) και άλλα σταματούν την αντίδραση μόλις εμφανιστούν (μόλις γίνει η αντίδραση αυτού του κυττάρου, σταματούν αυτή την αντίδραση). Τα πιο διάσημα αντιοξειδωτικά είναι η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και η ρετινόλη, ενώ η μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση εξασφαλίζεται με συνδυασμό: Όσα περισσότερα αντιοξειδωτικά τόσο περισσότερη προστασία.

Η βιταμίνη Α, με πιο διάσημη την ρετινόλη, είναι η βασίλισσα των αντιοξειδωτικών. Την χρησιμοποιείς από πολύ μικρή ηλικία και ρυθμίζεις την υγεία των κυττάρων, διορθώνει όλες τις βλάβες κλπ. Ωστόσο, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην ποσότητα γιατί κάνει ερεθισμό.

Δεύτερο σπουδαίο αντιοξειδωτικό είναι η βιταμίνη που έχει και λευκαντικές ιδιότητες και δίνει λάμψη.

Τέλος, η βιταμίνη Ε έχει ενυδατική δράση, είναι ιδανική όταν η επιδερμίδα είναι αφυδατωμένη και είναι και ιδανική για γυναίκες άνω των 50 επειδή μειώνεται η παραγωγή σμήγματος και αφυδατώνεται το δέρμα.

Ένα καλό combo είναι να χρησιμοποιείς βιταμίνη C ή Ε το πρωί και ρετινόλη το βράδυ. Αλλά πάντα λίγη ποσότητα και πάντα σε συνδυασμό με την αντηλιακή σου!

Στέλιος Αγγελίδης
Δερματολόγος
Επιστημονικός συνεργάτης στο “tlife

Pin It on Pinterest

Share This