Κυτταρίτιδα: Θεραπεύεται ή Βελτιώνεται; – Στέλιος Αγγελίδης – “Ιcon”
June 13, 2022
DΥO Magazine: Αποκαλύπτουμε το σώμα μας, καλύπτουμε το δέρμα μας!
June 30, 2022

Συνέντευξη DownTown: Στέλιος Αγγελίδης

Γιατί το Botox δεν θα πεθάνει ποτέ; Ποια είναι η νέα παγκόσμια τάση στην αισθητική δερματολογία;

Πόσο έχει επηρεάσει το Instagram τα πρότυπα ομορφιάς; Ο δερματολόγος Στέλιος Αγγελίδης είναι ένας ειδικός της ομορφιάς και αυτό από μόνο του γεννά ερωτήματα.

Το σαλόνι στο ιατρείο του Στέλιου Αγγελίδη είναι γεμάτο από γυναίκες που εκπέμπουν φυσική ομορφιά. Κοιτούν τις φωτογραφίες και τα monitors στους τοίχους ή συζητούν μεταξύ τους. Ο άνθρωπός τους βρίσκεται πίσω από την μαύρη, συρόμενη πόρτα. Είναι ο Στέλιος Αγγελίδης, από τους πρώτους δερματολόγους της Αθήνας που ξεκίνησαν τις ενέσιμες θεραπείες ομορφιάς. Αυτό που αργότερα θα διαδοθεί ως botox. Μιλώντας μαζί του, συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για έναν ιδεολόγο beauty specialist που αγαπά τους ανθρώπους. Άλλωστε, όπως λέει ο ίδιος, «είμαστε η μόνη ειδικότητα που οι άνθρωποι μας αφήνουν να τους ματώσουμε με τη θέλησή τους».

Πότε ξεκίνησε το ταξίδι σας στο χώρο της ομορφιάς;

Τελείωσα την Ιατρική Αθηνών το 1995. Στο χώρο της ομορφιάς ξεκίνησα το 1998, χωρίς να έχω κάνει ακόμα ειδικότητα. Τότε η αισθητική δερματολογία δεν ήταν ούτε στα όνειρά μας. Ξεκινήσαμε με τις πρώτε πράξεις αισθητικής δερματολογίας, που τότε για τις γυναίκες ήταν αποτρίχωση με laser. Κηλίδες στα χέρια, ίσως και κάποιο peeling. Προς το 2000 εισάχθηκαν οι ενέσιμες θεραπείες, που ήταν μια επανάσταση στον ελληνικό χώρο. Όταν αποφάσισα την ειδικότητα μου, δεν υπήρχε καν το αντικείμενο, απλώς είχα στο μυαλό μου ότι θέλω να κάνω κάτι διαφορετικό από την απλή Ιατρική. Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες στην εφαρμογή των αισθητικών θεραπειών. Πριν από κάποια χρόνια ήμασταν στην τέταρτη θέση, πίσω από την Βραζιλία, Ιταλία, Γαλλία και Νότια Κορέα. Έχουμε πολύ καλούς γιατρούς.

Υψηλή θέση για μια μικρή χώρα…

Ναι, γιατί στην Ελλάδα οι γιατροί διαλέγουμε ποιες θεραπείες θα κάνουμε από αυτές που κυκλοφορούν και δομούμε προσωπικότητα. Εκπαιδεύουμε την πελατεία μας. Είναι προσωποπαγές επάγγελμα ο γιατρός θεραπειών. Εκφράζουμε μια φιλοσοφία.

Εσείς πώς βρήκατε τη θεραπεία που σας ταιριάζει;

Εγώ επειδή ξεκίνησα με τα πρώτα peelings, είχα ένα πεδίο έτοιμο να δεχτεί καινούργια πράγματα. Δεν πήρα έναν παθολογικά ασθενή με ψωρίαση να του κάνω botox. Το κοινό που είχα εγώ ασχολούνταν με την ομορφιά του. Υπήρχαν βέβαια κάποια testing. Συνήθως ξεκινούσαμε με τους συγγενείς να δούμε πώς ανταποκρίνονταν και βλέποντας το αποτέλεσμα επιλέγαμε τη θεραπεία και παίρναμε κουράγιο. Για το botox μέχρι το 2004 υπήρχε ένας αφορισμός. Το κάναμε ορισμένοι. Αν ρώταγες κλασσικούς δερματολόγους, θα σου απαντούσαν: «Ασ’ τα αυτά τα πράγματα, ακόμη είναι νωρίς». Ε, αφού σου έλεγε κάτι τέτοιο ο γιατρός σου δεν το έκανες. Σήμερα, έχουμε περάσει από αιρετικοί σε super market.

Τι εννοείτε super market;

Είναι δύσκολες οι εποχές και ο γιατρός ενδίδει σε παράλογες απαιτήσεις. Όταν έρχεται κάποιος και θέλει να σου δώσει λεφτά, είναι περίεργο να πεις «όχι». Θα πάει αλλού. Υπάρχουν ενδοτικοί γιατροί, αλλά αυτό είναι εις βάρος μας. Έτσι φτάσαμε σήμερα να μας λένε «δεν θέλω να παραμορφωθώ».

Είναι δύσκολο να πείτε σε μια γυναίκα την αλήθεια ή το τι ακριβώς χρειάζεται;

Ζούμε στην εποχή της εικόνας. Προηγουμένως είχα μια πελάτισσα, που μου είπε: «Γιατρέ, σας εμπιστεύομαι, αλλά δεν θέλω να παραμορφωθώ». Φαντάσου να πηγαίνει κάποιος σε ένα χειρουργό και να του λέει «θα κάνω την εγχείρηση, αλλά δεν θέλω να πεθάνω…». Σ’ εμάς το λες κατευθείαν, το προκαθορίζεις. Εγώ δεν βλέπω τον κόσμο διαστροφικά ως γιατρός για να πω «μου φταίει η μύτη σου» ή «το αυτί σου πετάει». Σε βλέπω σαν φίλο και θέλω να διατηρήσω αυτή την εικόνα. Όταν εσύ έρχεσαι έτοιμος να κάνεις μια θεραπεία κι εγώ σου λέω «όχι, δεν ταιριάζει στο αισθητικό μου πεδίο», νιώθεις περίεργα. Κάποιες γυναίκες νευριάζουν, άλλες ίσως είναι πιο πιστές. Αλλά αυτό είναι υπέρ μου.

Όμως κάτι έχουν δει και φοβούνται μήπως παραμορφωθούν…

Μα υπάρχουν παραμορφώσεις. Για τις παραμορφώσεις ευθύνεται ο γιατρός. Ο πελάτης καλά κάνει και ζητάει, βλέπει το Instagram και λέει «θέλω να γίνω έτσι». Δεν σημαίνει ότι σου ταιριάζει! Εγώ όμως ξέρω πώς θα γίνεις, άρα δεν πρέπει να ενδώσω γιατί θα γίνεις σαν πάπια. Έτσι βλέπεις αυτά τα εκτρώματα. Επίσης, μπορεί να ζητάς κάτι που δεν ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά σου. Δεν είμαστε θαυματοποιοί.

Βλέπουμε όμως μεγάλες παραμορφώσεις και σε stars του Hollywood.

Φυσικά, Είναι θέμα υπερβολής. Έβλεπα προχθές μια είδηση ότι πτώχευσε ο δερματολόγος της Kardashian. Είχε φτιάξει ένα χλιδάτο σπίτι με χρυσά πατώματα και πτώχευσε. Δες τις εικόνες αυτού του γιατρού. Δες πόσο παραμορφωμένος είναι ο γιατρός, τι αισθητικό πρότυπο είχε και πώς είναι οι πελάτισσές του. Θέλω να πω ότι το πελατολόγιο εκπαιδεύεται. Εγώ έχω ιατρείο στην Κύπρο κι εκεί υπάρχει ένα μεγάλο πελατολόγιο που δεν με εκφράζει. Εκεί υπερέχουν οι Ρωσίδες με τα Russian Lips. Δεν με εκφράζει και δεν το κάνω. Αν δεις το δερματολόγο της Kardashian, είναι σαν την Kardashian. Επίσης, υπάρχουν γιατροί που δείχνουν φωτογραφίες «Πριν και Μετά». Αυτό είνι η μεγαλύτερη βλακεία που υπάρχει. Πολλές φορές με ρωτάνε αν έχω φωτογραφίες «Πριν και Μετά». Εγώ απαντώ ότι «έχω αλλά δεν σου δείχνω». Είναι περιττό. Στο Instagram υπάρχει περίπτωση να βάλεις άσχημη φωτογραφία; Για να καταλάβεις τη δουλειά του γιατρού, πρέπει να δεις τι σχόλια έχει, να δεις στο σαλόνι πώς είναι οι πελάτισσές του.

Εκτός από αισθητικά φαντάζομαι ότι πρέπει να ταιριάζετε με τις πελάτισσές σας και ως ιδιοσυγκρασία.

Οπωσδήποτε. Δεν είναι εγχείρηση καρδιάς, ούτε σκωληκοειδίτιδα. Αυτές οι πράξεις θέλουν συνέχεια. Πρέπει να έχουμε μαι καλή σχέση. Συνεργαζόμαστε. Όπως εσύ έχεις δικαίωμα να μην ξαναέρθεις, έτσι έχω κι εγώ: Έχω κόψει πάρα πολλά άτομα γιατί αυτά που μου ζητάνε είναι παράλογα.

Υπάρχει ηλικία στο botox;

Αυτό έχει ενδιαφέρον. Παλαιότερα τα κορίτσια λυκείου ερχόντουσαν για τα σπυράκια. Σήμερα η πρώτη επίσκεψη στο δερματολόγο, ήδη απο τα 20 τους, είναι τα χείλη -δεν ασχολούνται πια με τα σπυράκια, άλλωστε από το γυμνάσιο βάζουν make up και δεν τις ενδιαφέρει. Θέλουν να κάνουν χείλη. Παλιά το botox ήταν μαι αντιρδυτιδική θεραπεία και την έκαναν μεγάλοι άνθρωποι. Τα τελευταία χρόνια έρχονται νεότερες ηλικίες. Έτσι προέκυψε και ο όρος baby botox. Δεν υπάρχει baby botox. Έχει κατέβει ο μέσος όρος και θα φταίμε εμείς αν πέσει κι άλλο. Επαναλαμβάνω ότι φταίει η ενδοτικότητα των γιατρών. Έχασε ένα κοριτσάκι την φρεσκάδα του, έφτασε σε σημείο να την ενοχλεί η μύτη της και θέλει να κάνει υγρή ρινοπλαστική. Πάμε βάσει των προτύπων του Instagram και γινόμαστε δυσμορφικοί. Αυτό είναι παθολογική διαταραχή. Το να εστιάζεις μόνο σε ένα σημείο της εμφάνισης σου που δεν σου αρέσει και να μη βλέπεις τίποτε άλλο, είναι παθολογικό. Οι πιο μεγάλοι που παραμορφώνονται είναι οι πιο καταπιεσμένοι. Υπάρχουν ηλικιωμένες γυναίκες που στο τέλος της ζωής τους λένε «να κάνω κι ένα botox» και νομίζουν ότι οι θεραπείες θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.

Υπάρχει ιδανική ηλικία;

Όχι. Υπάρχει μόνο η ένδειξη. Αν ένας άνθρωπος είναι 30 χρονών, θεωρητικά δεν έχει λόγο να κάνει. Αν όμως τα μάτια του είναι πεσμένα… Δεν είναι θέμα ρυτίδων, είναι ανατομικό. Αν μια κοπέλα από τα 23 της κάνει μεσόφρυο από την έκφραση στα φρύδια δεν περιμένει να μεγαλώσει για να κάνει το botox. Είναι θέμα ένδειξης.

Έχει αυξηθεί το ποσοστό των αντρών που σας επισκέπτονται;

Παλαιότερα το ποσοστό των αντρών που έρχονταν ήταν 1% ή 2% -κι αυτοί ενοχοποιημένοι. Έκαναν, ας πούμε, αποτρίχωση.

Τα τελευταία χρόνια πήγαμε στο 5% και τώρα έχει ανέβει πάνω από το 20%. Δεν μιλάμε πια για αποτρίχωση, που είναι πλήρως απενεχοποιημένη και την κάνεις ακόμα και στο γυμναστήριο. Μιλάμε για botox. Υπάρχει ένα ποσοστό αντρών που λένε ότι θέλουν να κάνουν botox και ένα ποσοστό που τους φέρνει η ιδια η γυναίκα τους, όταν έχει κάνει η ίδια επιτυχημένη θεραπεία botox. Να ξέρεις ότι οι γυναίκες δεν μιλάνε όταν πρόκειται να κάνουν botox. Ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να μη γίνει σωστά και να τις κατηγορήσουν οι άντρες τους. Όταν μια γυναίκα εξασφαλίσει τη σωστή θεραπεία και της πει και ο άντρας της ότι ομόρφυνε τον φέρνει κι εκείνον άνετα. Αν, για παράδειγμα, μία γυναίκα είναι δυσμορφική από τις θεραπείες και πει στον άντρα της να πάει ο ίδιος για botox, εκείνος θα τρομάξει.

Έχετε τη συνήθεια αν βλέπετε ανθρώπους στο δρόμο και να σκέφτεστε τι θα τους κάνατε;

Καθόλου. Τους βλέπω όλους όμορφους. Φίλες της γυναίκας μου με ρωτάνε και τους λέω: «Εγώ σε βλέπω κούκλα». Δεν έχω διαστροφή, δεν κοιτάω το λάθος.

Όταν βλέπετε stars του εξωτερικού, σκέφτεστε τις θεραπείες που ακολουθούν;

Δεν μπαίνω σε τέτοιες διαδικασίες. Ίσα-ίσα που τις θαυμάζω. Καμιά φορά μπορεί να απαντήσω σε ερώτηση της γυναίκας μου «τι έχει κάνει αυτή;». Για να ρωτήσει κάποιος «τι έχει κάνει αυτή;» σημαίνει ότι είναι λάθος η θεραπεία. Δεν σε ρωτάει ποτέ κανείς αν έχει πάει κάτι καλά. Το malpractice αναγνωρίζεται, όλες οι άλλες έχουν πιει πολύ νερό και κάνουν γυμναστική. Η επιτυχία είναι να σου πουν ότι ομόρφυνες χωρίς να καταλάβουν ότι έκανες θεραπεία. Αν φαίνεται το χέρι του γιατρού, σημαίνει ότι κάτι έχει πάει λάθος.

Είστε γνωστός ως «ο δερματολόγος των διασήμων». Θυμάστε ποια ήταν η πρώτη διάσημη που ήρθε στο ιατρείο σας;

Η πρώτη που το είχει πει ανοιχτά ήταν η Μαρία Μπεκατώρου -και το λέει ακόμα. Η Μαρία το λέει ανοιχτά, είναι ακομπλεξάριστη. Άλλη που το λέει ανοιχτά, είναι η Σίσσυ Χριστίδου. Έχουμε κάνει ζωντανά botox. Για μένα η διαφήμιση είναι να πεις έναν καλό λόγο. Είναι πολύ δύσκολο αν πει κάποιος καλή κουβέντα για σένα. Δεν λες «έκανα botox», λες «αυτός είναι ο γιατρός μου» και ο άλλος καταλαβαίνει. Υπάρχει εξελικτική σκέψη. Το αν το πεις δε στην τηλεόραση, που σημαίνει όιτ μένει, είναι απολύτως τιμητικό.

Ποιες είναι σήμερα οι τάσεις της αισθητικής διεθνώς; Θα λέγατε ότι το botox έχει «πέσει»;

Τα χείλη είναι η τάση. Αυξήθηκε κατακόρυφα, ειδικά στις μικρές ηλικίες. Μάλιστα, οι μικρές μιλάνε με τις μαμάδες τους κι έρχονται μαζί για χείλη, πάντα με το φόβο να μην παραμορφωθούν. Βέβαια, αυτές που παραμορφώνονται είναι αυτές που ζητάνε περισσότερα απ’όσα χρειάζονται. Πάντως, το botox ποτέ δεν «πέφτει». Είναι η πιο εντυπωσιακά πετυχημένη θεραπεία όταν γίνεται σωστά, αλλά και εντυπωσιακά αποτυχημένη όταν γίνεται σωστά, αλλά και εντυπωσιακά αποτυχημένη όταν γίνεται αρνητικά. Όταν δεις μια γυναίκα με κακά χείλη θα πεις «κοίτα τι έπαθε από τα botox» -παίρνει τα αρνητικά και των άλλων θεραπειών. Άλλη τάση είναι το PRP. Είναι μια φυσική μέθοδος με ενέσιμα αιμοπετάλια που βοηθάει παντού. Επίσης σύγχρονη τάση είναι η φροντίδα του δέρματος με θεραπείες αντιγήρανσης, όπως μεσοθεραπείες, για να δείχνει πιο φρέσκο το δέρμα. Πάει δηλαδή πιο πίσω η ρυτίδα και πια μας ενδιαφέρει να είναι το πρόσωπο πιο φρέσκο. Γιατί; Γιατί η μεγάλη γυναίκα έχει κουραστεί να βάφεται, Θέλει να δείξει φρεσκάδα. Σε γενικές γραμμές οι τάσεις καθορίζονται παγκοσμίως από το Instagram και από εκεί και πέρα είναι θέμα ιατρείου. Το ζητούμενο είναι η γυναίκα να είναι χαρούμενη. Είναι το πιο δύσκολο ον η γυναίκα, και μάλιστα η γυναίκα που δεν έχει πρόβλημα υγείας, που έχει χρήματα και άποψη.

Τι σημαίνει άποψη;

Δεν υπάρχει αντικειμενικότητα στην ομορφιά. Όταν έρχεται μία γυναίκα που δεν έχει πάθηση, σημαίνει ότι έχει ενημερωθεί, έρχεται μόνη της και έχει τα λεφτά για να το κάνει. Άρα εμείς πρέπει να αφουγκραστούμε την επιθυμία, να λύσουμε την απορία, να βγάλουμε τη βλακεία από το μυαλό και μετά να πράξουμε. Αυτό απαιτεί αγάπη για τις γυναίκες. Αν ο γιατρός δεν αγαπάει τις γυναίκες, στην Τρίτη – Τετάρτη πελάτισσα ή θα νευριάσει ή δεν θα μιλάει. Οι φίλοι μου με ζηλεύουν και μου λένε: «Είσαι μέσα στις γυναίκες!». Πίστεψέ με, αν έφερνα εδώ έναν από αυτούς κι έβλεπε τι γίνεται εδώ μέσα, στην Τρίτη πελάτισσα θα είχε φύγει. Εγώ, ευτυχώς, δεν είμαι μισογύνης. Η ειδικότητά μας, όπως και η γυναικολογία, απαιτεί κάποιες στιγμές να γίνεσαι κυριαρχικός απέναντι στην γυναίκα. Καμία άλλη ειδικότητα δεν είναι κυριαρχική. Εμάς οι γυναίκες μάς αφήνουν με τη θέλησή τους αν διαπεράσουμε τα πέντε εκατοστά της κοντινής απόστασης, πόσο μάλλον να τις ματώσουμε. Άρα πρέπει να τις αγαπάμε.

Τι θα τους λέγατε λοιπόν;

Αν δεν ακούσεις τις γυναίκες κι αν δεν έχεις ενσυναίσθηση, όσο καλός γιατρός και να είσαι δεν μπορείς να πετύχεις. Θα έλεγα πριν αποφασίσουν να κάνουν οτιδήποτε να πάρουν μια δεύτερη ή Τρίτη γνώμη. Να μιλήσουν και με διαφορετικό γιατρό από αυτόν που τους προτείνουν. Να δουν τις δουλειές του γιατρού και να αφουγκραστούν την προσωπικότητά του, το αισθητικό του μέτρο. Να μιλήσουν με γιατρούς που δεν είναι super market και να επιλέξουν την κατάλληλη θεραπεί με τη συμβουλή του γιατρού. Η ειδικότητά μας είναι η μόνη στην οποία δεν υπάρχει το «πρέπει». Υπάρχει το «καλό θα ήταν».

Η συνέντευξη είναι δημοσιευμένη στο περιοδικό DownTown

Pin It on Pinterest

Share This